Thursday, May 26, 2011

Misteri Mak Lampir

Views
                Mak lampir dilahirkan pada tanggal 135 Mei 512mb SM di Hutan Antah Berantah. Mak lampir dilahirkan oleh puteri bangsawan Jawa Utara yang bersuamikan orang gila dari Sumatera Timur yang bergelar Tanah Basah (Sawah).  Nama asli Mak Lampir adalah Permadan Kuatran No Sinoke, namum begitu dia diberi nama Mak Lampir sejak belajar di SMA Swasta 1004 Gorontalo Barat kerana sering melampirkan kertas ulangannya di sekolahnya. Sejak saat itu dipanggil “Mak Lampir”

                Pada Zaman Majapahit, Mak Lampir berhasil menjuarai Puteri Indonesia dengan menyinkirkan Artika Sari Devi dan beberapa abad kemudian kembali tampil dalam pertandingan itu. Di Zaman Belanda, Mak Lapir mulia jarang tampil di depan orang ramai kerana banyak berurusan bersama Belanda dan menyusul peperangan di daerah Gunung Merapi, Jawa Tengah. Ketika perang kemerdekaan Indonesia, Mak Lampir tiada di Indonesia kerana mengikuit Seminar Wanita Berbahaya Antarabangsa yang diadakan di St. Petersburgh, Russia. Mak Lampir mengikut menyemarakkan memukul anggota PKI pada tahun 1966-1969 dengan tampil sebagai ketua terutama untuk masyarakat desa.



                Mak Lampir merupakan saingan utama Mak Erot. Dia juga mempunyai pengikut bernama Jarwo Gendoruwo. Jika Mak Erot  boleh membuat alat kemaluan menjadi kuat dan panjang ketika beronani, maka Mak Lampir boleh membuat pengikutnya menjadi murtad dan kafir. Orang yang telah dikafirkan oleh Mak Lampir ialah Gendoruwo Kutilan (saudara kuntilanak).

                Untuk menaikkan popularitasi Mak Lampir yang kian menurun pada era refomasi Mak Lampir muncul dalam siri Misteri Gunung Merapi. Dalam siri tersebut dijelaskan suka duka Mak Lampir dalam mempertahankan tanah di daerah Gunung Merapi yang menjadi persengketaan dengan VOS Alias. Siri tersebut dilakonkan oleg George Lucas namun akhirnya diambil alih oleh pemerintah kerana tanah daerah Gunung Merapi tidak diluluskan untuk membuat filem Star Wars.

Terima kasih membaca entry hafiz

Comments
1 Comments

1 comments:

  1. mak lampir ni bukan hantu ke???..serem sahaja tengok..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...